2015. szeptember 10., csütörtök

Megvan a motor!

Nemrég rájöttem, hogy "Kell egy motor!" Örömmel osztom meg Veletek, hogy megvan a győztes motor, amivel sok-sok kilométert fogunk közösen megtenni a jövőben!
De ne kalandozzunk el ennyire, térjünk rögtön a lényegre, ezt a motort választottam végül:
Aprilia Pegaso Trail
Történt ugyanis, hogy a munkahelyemen beszélgettünk a motorvásárlásról, és szóba kerültek az Aprilia Pegaso-k. Egy bölcs kollégám mondta, hogy kérdezzek rá az informatikusoknál a szerver-rendszergazdánál a típusra, mert neki is ilyen van, és ki más tudna abban segíteni, hogy mire figyeljek, mint az, akinek ilyenje van?
Több se kellett, már ott is ültem a kolléga asztalánál, és "hátulról mellbe" taktikával feltettem a kérdésem:
- Mit tudsz az Aprilia Pegaso-król? - gondoltam ez alatt a '97 utáni szériára.
- Azt, hogy van egy eladó a garázsomban - jött a meglepő válasz!
- Őőő... igen? Mit lehet róla tudni?
- Gyakorlatilag mindent, ugyanis új korában, 0 kilométeresen vettem. Mire vagy kíváncsi?
- Mindenre! - csaptam le a kínálkozó lehetőségre, mert itt már sejtettem, hogy a beszélgetés egy sima információ cserénél több eredményt fog hozni.
- A motort én vettem új korában, még 2006-ban, - ajjaj, ez jelentősen drágább lesz, mint amennyit eredetileg motorvásárlásra szántam volna! - megvan hozzá minden számla, garancialevél, miegymás. Sajnos közel sem mentem vele annyit, mint szerettem volna, és a 3. gyermek érkezése után kedves feleségem megtiltotta, hogy motorozzak javasolta a motor eladását. Ezért szegény motor most közel másfél éve áll a garázsban. Minden olajcserét és egyebet idejekorán megkapott, hiszen az évek gyorsabban pörögtek, mint a kilométerek. A második levegőszűrőt pl. már nem volt hajlandó a szervizes belerakni amikor kértem, mert szerinte a mostani is még mindig olyan állapotban van, mint amikor utoljára kicserélte. Ja, azt mondtam már, hogy kevesebb, mint 10ekm van benne? A gumik még szőrösek rajta!
- Na, ez kérem fontos alkupozíció, mert akkor extra időt és energiát kell fordítanom a megborotválásukra! Van képed a motorról? - gondoltam hátha csillámpóni-hupilila színű, vagy egyéb buktató kiderül.
Pár kattintás után előkerült néhány fotó, és erős nyáltermelésbe kezdtem.
Yamaha XT660-al azonos blokk
- Ez a motor egyáltalán nem úgy néz ki, mint a korábbi Pegaso. Ez miben más?
- Tök más az egész. A régit pl. Rotax motor hajtja, ebben pedig ugyan az a blokk van, mint a Yamaha XT660-ban. Ezért is vettem meg, mert mindenképp ragaszkodtam a japán minőséghez. Nincs is vele semmi gond, és típushibáról sem tudok. Az egyhengeres motor 2-3000-es fordulat alatt nem túl vidám, és 6000 felé lehet ugyan húzatni, csak épp értelme nincs. Ha a Komlói úton akarsz 180-nal kanyarogni, akkor nem ezt a motort keresed. Amúgy a motor már vakon tudja a Pécs-Villány útvonalat. Gyere el valamikor, és próbáld ki! Kérek pár délutánt, mert az akku még a gyári benne, és bizony cserére szorul.
Így is történt. Felmarkoltam a motorozáshoz "szükséges felszereléseim" (bár csizmát még vennem kell), és meglátogattam otthonában a szárnyas paripát.
Olasz design
Körüljártuk, megcsodáltuk, és a büszke tulaj eldicsekedett vele, hogyan sikerült álló helyben eldöntenie a motort a füves udvarban. Még a karcokat is megmutatta, miközben elmorzsolt egy könnycseppet borostás arcán.
Aztán beszélgettünk még erről-arról a motorral kapcsolatban, szóba került a 2007-ben 120eFt-ba kerülő Garmin Zümo motoros GPS is, amit ő maga épített be, és katonai-szintű térképpel rendelkezik (ha jól emlékszem), de a mai okostelefonok világában már csak az időjárás-állóság és a kesztyűvel nyomkodható kijelző miatt ér még egyáltalán valamit az elöregedett hardver. Hiába, a technika kegyetlenül halad, az évek pedig múlnak.
GPS, analóg fordulatszám mérő, és digitális óra
A motornak pár apró hibája azért van. A kuplungkar vége áldozatul esett az eldőlésnek, az első lámpa körül a gumi elkezdett valamiért kimászni a helyéről. A gazda bevallottan lustán állt hozzá a műanyagok ápolásához, ezért már a gyári fény "megkopott", de egy polírozás ezt orvosolhatja. Ez, és a 10000-es szerviz viszont már az új gazda feladata lesz, akárcsak a friss műszaki vizsga intézése - merthogy a garázsban ácsorgáshoz azt nem hosszabbították meg.
Nem maradt más, mint hogy az árról beszéljünk, bár ez mindkettőnknek kínos volt egy picit. Egy helyen dolgozunk (egy időben még az irodánk is azonos volt), és mindketten még hosszú-hosszú éveken keresztül egymás megköpködése nélkül szeretnénk a folyosón találkozni. Végül mindketten mondtunk egy-egy számot, figyelembe véve a GPS leszerelésével járó herce-hurcát is, és végül úgy egyeztünk meg, hogy azt ajándékba megkapom a motor mellé. A motor végül kb. a normál piaci árak alkudozás utáni értékén cserél gazdát. A megállapodást kézfogással szentesítettük, és nemsokára kezdődhetnek az átírással, műszakiztatással járó kálváriák...
Verhetetlen olasz design!
Terveim szerint a motorról készítek majd egy alaposabb tesztet is képekkel, videóval, műszaki paraméterekkel, márkafórum szerinti ismert típushibával (szám szerint 1), és minden egyéb nyalánksággal nem csak azoknak, akik élnek-halnak a motorokért!
Nem száguldozásra lett kitalálva
Hogy miért adok ki az eredetileg kiszemelt árkategóriánál jelentősen magasabb összeget? Mert mindenki tudja, hogy autónál, motornál műszaki állapotot kell vásárolni! Márpedig a megbízható előélet-ismeret bizony visszahozhatja a felárat, hiszen a régebbi modellek jellemzően olaszországi származása, és a kérdéses kilométeróra-állás rövid távon jelentős szervizköltséggel kecsegtetnek!
Egy komoly gondom van csak ezzel a szalonállapotú motorral: ha eldőlne, akkor a szívem szakadna érte, míg a régebbi, olcsóbb modelleknél már az előző tulajok használata látványos volt. Persze erre is van megoldás, már keresem a megfelelő védelmet az ilyen esetekre! :)
Folytatása következik...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése