2015. szeptember 3., csütörtök

Öltözzünk rétegesen, különben ráfázunk!

Mint azt már biztosan tudjátok, rájöttem, hogy "Kell egy motor!"
Igen ám, de azzal, ha az ember vesz egy motort, még nincs vége a kiadásoknak, sőt! Mint sokan mások, nekem is előbb sikerült ruházatot vennem, mint motort. Végül is nem mehetünk strandpapucsban kipróbálni egy gépet, mert komolytalannak fog tartani az eladó, vagy nem is engedi kipróbálni a kiszemelt példányt! (Persze én a kaposvári motort pont így néztem meg, de hála égnek minden rendben ment!)
Szóval kell egy motoros öltözet! Szerencsére a korosodó B-Star dzsekim még megvan, és egész jó állapotnak örvend, csak vissza kell tenni bele a protektorokat! (Csak tudnám hova tettem...)
Van egy kb. 15-20 éves, néhányszor leejtett, és hiányos-plexis bukóm is. Na ez már másra nem jó, csak hogy ne büntessen meg a rendőr! Az első próbavezetésem előtt el is mentem a sisakért, amint a szüleim házában őriztem. Mint kiderült pár év alatt bepenészedett, így kénytelen voltam kölcsönkérni egy másikat. Most már biztos, hogy kell egy bukó!
Rögtön meg is lett a programom pár éjszakára: próbáltam magam kiokosítani olcsó, de jó sisakok terén, meg úgy általában, hogy hogyan is kell bukót választani? Ebben nagy segítségemre volt az alábbi videó, ami többek között segít a helyes méret kiválasztásában is!
Némi alapinformációval felvértezve engedtem a kísértésnek, és az egyik motoros kollégával elmentem abba a boltba, ahol ő vásárolta a sajátját! Az eladó rögtön bratyizott, meg úgy általában laza volt mint a Rigalánc, de a szakértelmébe nem lehetett belekötni! Mondjuk kicsit fájt, amikor azt mondta, hogy a nekem való bukó ára 48eFt! Persze ragaszkodtam ahhoz, hogy legyen Flip Up-os a sisak (az állrésze is felnyitható), ne legyen irreálisan drága, és ne is legyen életveszélyes, de úgy 30eFt körül gondoltam megúszom, elvégre a TotalCar-os Papp Tibi cikke óta tudjuk, hogy a Lidlben is lehet jót kapni ennél sokkal kevesebbért is! Nem is vettem meg, inkább áldoztam még pár éjszakát a világháló átkutatásárra.
Meg is lett az eredménye! Hamar megtaláltam a számomra minden tekintetben elfogadható darabot, az MT Flux-ot! Ára csak minimálisan lépi túl az eredeti elképzelésem, tetszetős ez a matt fekete szín, a SHARP teszten 4 csillagot ért el, és van benne beépített napszemüveg is! Először azt gondoltam, hogy az nem fontos, hiszen remek napszemüvegem van, de aztán a kollégák ismét felhívták a figyelmem, hogy az egyrészt nyom, másrészt nagyon macera motorozás közben fel-le venni, pl. alagútnál vagy erdőben, a kesztyű sem sokat segít a műveletben, stb... Igazuk van, nem szabad ez nélkül már bukót venni (túramotorhoz)!
Már majdnem megrendeltem a mattot, amikor észrevettem, hogy van egy rettenetesen ronda Neon változata! Ó, Te jó ég! Hát ki vesz ilyen borzadályt? Ez nagyon buz... ronda! Olyan ronda, hogy két kilométerről is rajtunk röhög majd mindenki! ...Na várjunk csak... A motoros balesetek jelentős hányadánál az okozta a gondot, hogy nem vették észre a motorost! Hmm... Addig addig rágtam magam ezen, míg végül ilyet rendeltem! Lehet, hogy csúnya lesz, de ha csak egy balesetet előz meg a rikító színe, akkor már megérte!
Aztán mindenképp kell még egy kesztyű is! Ezt mondjuk nem ragoztam túl: megvettem a legolcsóbb nyári kesztyűt, amin már van valami, ami a tenyerem megvédné eséskor, hiszen úgy is azzal tompít az ember. Száguldozni nem akarok, szóval nem akartam ennél komolyabbat...
Nadrágot eredetileg nem akartam venni, de egy remek Shox Bergen motoros textilnadrág volt épp remek áron, és hamar felrémlett bennem édesapám rossz térde, amiből a farmerban való sok-sok motorozás jócskán kivette a részét. Nem volna baj, ha 20 év múlva még tudnék fájdalom nélkül lépcsőt mászni...
A bevásárló lista végére maradt a csizma. Olcsó Jánosok szeretnek ezen spórolni, elvégre a célnak megfelel egy jobb minőségű, a bokát is védő bakancs. Sajnos én is ilyen Olcsó János leszek, amíg nincs meg minden egyéb fontosabb kiadás, mint például a motor (+átírás, +biztosítás, +olajcsere, +bukókeretek, +egyéb szervizköltségek, stb.)! Ha belegondolunk, hogy egy csizma árán részt vehetünk egy (vagy több) vezetéstechnikai tréningen, akkor bizony rezeg a léc, elvégre a lábbeli akkor véd, ha már eldőltünk, a tréning pedig segít elkerülni az esést! Meglátjuk a jóféle Panda Safety munkavédelmi bakancs hogy muzsikál idén, de következő szezonra azért muszáj lesz ezt is lecserélni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése