2010. március 19., péntek

Még egy nap eltelt

Március 19.
Péntek van, ez látszik az olaszok munkamorálján. Alapból sem hajtják maguk szét (ez nem negatívum, sőt, otthon is így kellene dolgoznia mindenkinek, és akkor nem 60 év lenne az átlagéletkor), de ma több nevetést hallottam, több beszélgetőt láttam. A munka természetesen ettől függetlenül látványosan haladt tovább, de ott volt a péntek-érzés a levegőben.
Ma fúrtam, csiszoltam, gletteltem alapvetően. Ami viszont nagyon jó volt, hogy sütött egész nap a nap. Jó érzés, ha leveheti az ember a dzsekijét, és nem vacogó fogakkal dolgozik. Még fütyörészni is többet fütyörésztem, mint eddig.
Meló után elmentem az Expertbe, hogy feltöltsem a netet, ugyanis lassan lejár a 100 óra. Fontos, hogy ennek több, mint 10%-a elveszik a negyedórás számlázásnak köszönhetően! Persze ismét rájöttem, hogy nem egyszerűen mennek itt a dolgok. Az eladó srác, aki beszél rendesen angolul, épp egy ügyféllel foglalkozott. Látta, hogy őt keresem, és szólt, hogy várjam meg a pultnál. A kolleganője megkérdezte, hogy segíthet-e, de emlékeztem, hogy már a múltkor is mondta, hogy nem nagyon tud angolul, ezért mondtam, hogy az angolul beszélő kollegáját várom. Jelentem én vártam. 20-25 percig is vártam, mikor már fel-alá kezdtem mászkálni, és nézelődni, hogy ne idegesítsem fel magam, ugyanis út közben megálltam a pizzériában, és kértem egy tonhalas pizzát 18.15-re, elvitelre. Végül az angolul csak kicsit beszélő kolleganővel próbáltuk egymást megérteni. Az volt az alapvető baj, hogy mikor mondtam, hogy szeretnék újabb 100 órát vásárolni 20€-ért, akkor mondták, hogy azt nem lehet.
- Miért nem?
- Mert az nem lehet venni, az jár automatikusan.
- Hogy?
- Ha van 10€ a kártyán hófordulókor.
- De – mondom – nekem jó esélyjel elfogy addig a percem, és különben is, hol tudom azt megnézni, hogy mennyi van még vissza?
- Fel kell hívni a 40219-es számot (ha jól emlékszem).
- De azt mondták, hogy az interneten is meg tudom nézni, és szeretném a címet ehhez elkérni.
- Ahhoz regisztrálni kell, és meg kell adni még a zoknid színét is. (Nem ezt mondta, de ez volt a lényeg)
Gondoltam, inkább hagyjuk.
- Szóval hogy lesz nekem újabb 100 órám?
- Hát feltöltöd 10€-val.
- És ha előbb lejár a mostani 100 óra?
- Ne járjon le.
- De ha mégis?
- Akkor nem lesz automatikusan +100 órád.
- Értem. Tehát fizetek most 10€-t, hogy használni tudjam a netet, és ha használom, akkor nem fogom tudni használni.
- De.
- WTF?
- Ha elhasználod, akkor átvált perc-alapú számlázásra, és percenként 4 Centet fizetsz. (Ha jól értettem, mert itt többet beszélt olaszul, mint eddig bármikor, és azért az még nem megy annyira.)
- Nem tudnám most rögtön elindítani ezt a 100 órát?
- Nem.
- Tehát, ha elfogy az első 100 órám, akkor átváltok az eddigi rendszerről a fizetős rendszerre, és mivel hófordulókor nem lesz rajta 10€, akkor bukó, ha csak fel nem töltöm újabb 10€-val.
- Ezt jól látod. De látod? – Mutat a képernyő egy pontjára – van még 525 perced.
A böngésző épp a csatlakozáskor automatikusan induló honlapon van, ami teljesen olasz, és még véletlenül sincs rajta angol nyelv lehetőség.
- De akkor mégsem kell regisztrálnom?
- Ezek szerint nem…
Utána még egy két dolgot megbeszéltünk, és próbáltam még egyszer (kétszer) rákérdezni a lényegre, hogy biztosan értjük-e egymást.
Visszafelé bementem a sejtéseim szerint már rég kihűlt pizzámért. A tulaj mondta, hogy nem csinálta meg, mert nem voltam itt, de most megcsinálja. Ezen ugyan meglepődtem, hogy kérek egy pizzát 18.15-re, és nem csinálta meg, holott még ki is akartam előre fizetni, de inkább csak örültem neki. Pár perc múlva már meleg pizzával robogtam a szállás felé.
A többiek mondták, hogy a kerestek a gondnokék, hogy menjek át. Láttam érkezéskor, hogy nincsenek már itt, de azért átmentem. Igazam volt. Később, mikor megérkeztek, már jöttek is. Elvették a kapunyitóinkat, és két kártyát kaptunk helyettük. Most már nem tudunk a hátsó, hozzánk nagyon közeli kapun járni, hanem meg kell kerülnünk ki- ill. behajtáskor mindent. Remek, köszönjük.
Évától is kaptam e-mail-t, kb. reggel 7-re kell mennünk a 25km-re levő autópályára, hogy átvegyük a csomagokat a Zsoltitól, aki hoz kutyákat… Legalább nem éjfél után kell menni…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése